כיום, בשונה מהעבר, יבוא רכב אישי פתוח לכל תושב בישראל. באמצעות השירות הזה, ניתן לייבא רכבים ממדינות אחרות. כמובן יש להדגיש כי מדובר על תהליך קצת מורכב ועל כן יש להיערך בהתאם. אם אתם לפני תהליך של יבוא אישי, דעו שיש לו יתרונות בהם יתרון אחד גדול – שהינו חסכון של דמי התיווך. זאת משום שאתם קונים את הרכב שאתם רוצים ישירות מהיבואן הרשמי.

אופן התהליך

בגדול, כפי שהוזכר, מדובר על תהליך שאינו קצר. על כן, מומלץ גם להתחיל אותו מבעוד מועד. ראשית יש לבדוק מספר פרטים לגבי הדגם המבוקש. אם מדובר על דגם שאינו מיובא לארץ בצורה סדירה, יש להנפיק אישור שירות מטעם היבואן הרשמי. לאחר מכן, יש להגיע עם האישור למשרד התחבורה ושם להנפיק רישיון ייבוא. לאחר קבלת האישורים הדרושים, יש אפשרות להביא את הרכב לארץ וכמו כן להוציא אותו מהמכס. בשלב הזה, תוכלו כבר להוציא רישיון נהיגה זמינה ממשרד התחבורה. מה שכן, יהיה עליכם בהמשך גם לבצע בדיקת תקינות וכשירות במשרד הרישוי.

מהם היתרונות ביבוא אישי של רכב?

יש לא מעט יתרונות, במסגרת תהליך של יבוא אישי. אחד היתרונות הבולטים הוא המחיר הזול. כפי שהוזכר, אתם תוכלו לחסוך לא מעט דמי תיווך. אמנם, נכון שאם אתם רוכשים רכב מהארץ, אז אתם מקבלים שירות מלא מסוכנויות היבוא. אך אם אתם בקיאים בכל מה שקשור לרכבים ודואגים להחליף את הרכב אחת לכמה שנים, הרי שיבוא אישי יכול לחסוך לכם את ההתעסקות וכמו כן יכול לחסוך המון כסף.

רכב ביבוא אישי – ביטוח

בגלל שמדובר על רכב ביבוא אישי, אתם קודם כל תצטרכו לקבל הערכה מקיפה של שמאי רכב, שיעריך את שווי הרכב. כמו כן, יהיה עליכם גם לקבל דגם לרכב ורק אז תוכלו לפנות לחברת הביטוח ולבטח את הרכב. חשוב מאוד לקבל הצעות ממספר חברות ביטוח ולאחר מכן, לבחור בחברה המתאימה. יש לבחור בחברה שיש לה ניסיון, שירות מקצועי וכמובן שיש עליה המלצות טובות. אם אפשר, רצוי גם לבקש לדבר עם לקוחות של החברה. הם יוכלו לספר לכם האם השירות שקיבלו באמת מצוין או שלא. אגב, הביטוח על רכב ביבוא אישי, הוא יקר יותר מרכבים רגילים. זאת בגלל חלקי החילוף שלרוב לא זמינים בארץ ויש להזמין מחו"ל. כמו כן, אם הזמנתם רכב שהוא גם רכב יוקרה, אז גם כן הביטוח יהיה יותר יקר בגלל שיש יותר סיכונים שיגנבו אותו או ינסו לגרום לו נזק.

שורה תחתונה

בכל הנוגע ליבוא רכב, מומלץ שלא לעשות את התהליך לבד באופן עצמאי. אפשר לפנות ישירות לסוכנויות הרכב וכמו כן אל חברות המתמחות ביבוא אישי. כך תוכלו להיות רגועים ושקטים שאתם מקבלים את השירות הטוב והאטרקטיבי ביותר.