מכירת רכבים אחרי תאונה שלב אחר שלב

תאונה היא לא סיטואציה נעימה לאף אחד מהגורמים המעורבים בה ובשלב הראשון, חשוב לוודא שכולם בריאים ושלמים.
בשלב הבא, יש לבחון כיצד לנהוג בנוגע לרכב שהיה מעורב בתאונה בין אם היו מעורבים בה מספר רכבים או רכב אחד בלבד (שנתקע למשל בעמוד).
התאונות שעובר כל רכב משפיעות באופן טבעי על שוויו בשוק כאשר מי שאחראי להערכת השווי בעקבות התאונה הוא השמאי. מומלץ להביא את הרכב למוסך מוכר מטעם חברת הביטוח כך שיזמנו בשמכם שמאי להערכת שווי ובזמן הזה, עליכם למלא טפסים כחלק מהפרוצדורה הביורוקרטית על מנת שחברת הביטוח תוכל לתעד את התאונה. הטפסים יכללו לרוב פרטים טכניים כמו מספר הרכב, מועד התאונה ותיאור של התאונה במילים שלכם, פרטי הביטוח של המעורבים בתאונה במידה והיו כאלה.
כמובן שתוכלו להחליט האם להפעיל את הביטוח ולשלם על השתתפות עצמית או לשלם את כל הנזק מבלי להפעיל את הביטוח. ההחלטה תלויה בכם ובמגוון גורמים, כך למשל, הסכום הכספי שתתבקשו לשלם על הנזק והאם עדיף לכם לספוג את ההוצאה מכיסכם במקום לדווח על תאונה לביטוח ולייקר את הפרמיה. חשוב גם לדעת שיש מגבלות שונות על פי חברות הביטוח בדבר מספר התביעות על תאונות לאורך השנים ומעבר להתייקרות הפרמיה, יש חברות ביטוח שיסרבו לבטח אתכם במקיף בגלל מספר תאונות שביצעתם – כך שההשלכות לעתיד הן משמעותיות ושווה לשקול את צעדיכם.
במקרה שהרכב הוגדר על ידי השמאי כטוטאלוס חברת הביטוח תפצה אתכם על הרכב אם עלות התיקון שלו תהיה מעל 55% ומעלה משוויו אך כמובן גם במקרה זה, הפרמיה תעלה.

למי למכור ואיך הפירוק נכנס לפעולה?


לאחר תאונה שעבר הרכב, עליכם להחליט מה תעשו עם הרכב בהתאם למצבו. האפשרויות שעומדות בפניכן הן מגוונות, אבל לכל אפשרות יתרונות וחסרונות. אפשרות ראשונה היא למכור את הרכב יד 2 לאדם פרטי באמצעות לוחות המכירה למיניהם, אבל יש לקחת בחשבון את הזמן שיוקדש לטובת העניין, הצגת האוטו בפני המעוניינים, ניהול מו"מ קשוח אודות תג המחיר וכדומה. אופציה נוספת היא לבצע טרייד אין עם חברות או מגרשי רכב ולמעשה, לקבל הנחה בעד הרכב הישן, אך לרוב בעסקאות טרייד אין המחיר שתקבלו יהיה נמוך יותר באופן משמעותי ממחיר השוק של הרכב. האופציה הטובה ביותר שקיימת היא מכירת רכב אחרי תאונה למגרש לצרכי פירוק. מה שכונה בעבר תוכנית גריטה וסובסד על ידי המדינה היום אפשרי לביצוע מול חברות ומגרשים הרוכשים רכבים ישנים מהסיבה הפשוטה שהם מחלצים מהרכב הפגוע את החלקים החיוניים שלו שלא נפגעו ומרכיבים אותם ברכבים אחרים. הפעולה, שמדומה בעיני רבים לסוג של השתלת איברים, מאפשרת לרכבים אחרים להמשיך לנסוע על הכביש והרכב שלכם הופך על אף התאונה שעבר, למוצר בעל תועלת. מעבר למעשה האצילי של העברת החלקים לרכב אחר, הרי שתוכלו לקבל תמורה הוגנת בעד המחיר. אומנם לא קיים מחירון שוק קבוע וידוע מראש של מכירת רכבים אחרי תאונה לפירוק, אבל תוכלו לקבל הצעת מחיר קונקרטית ממגרש הפירוק לאור המצב של הרכב, שנת ייצור, סוג הרכב וכדומה ולהחליט באיזו הצעה לבחור. מרבית המגרשים שקונים רכבים אחרי פירוק משלמים גם בסגנון המועדף, בין אם מדובר בכסף מזומן, העברה בנקאית או כרטיס אשראי או צ'ק, לפי בחירתכם. כמו כן, רבים מהם מודעים למצוקת הנהגים של נסיעה ברכב שעבר תאונה עד המגרש ומספקים שירותי גרירה 24/7 בפריסה ארצית, כך שאפילו לא תצטרכו להזיז בעצמכם את האוטו – הם פשוט יגררו אותו ישירות אליהם.

מכירת רכבים לפירוק לאחר תאונה היא הדרך שלכם להתחיל מחדש עם רכב בטוח לנסיעה.

Call Now Button