עד לפני 10-15 שנים, המונח ליסינג בעולם מכירות הרכבים היה מוכר למעטים, בעיקר למי שעסק ישירות בתחום הרכב בחברות וארגונים. כיום, שיטת הליסינג הפכה לפופולרית ביותר, גם בשוק הרחב, גם בעולם החברות והארגונים וגם בשוק הפרטי.

כ-25 אחוזים מהרכבים החדשים בשוק הרכב הישראלי נמכרים בשיטת הליסינג. כאשר מדברים על רכבי יוקרה, שעלותם גבוהה במיוחד, מדובר כבר על כ-75 אחוזים מהעסקאות שמבוצעות באמצעות ליסינג מימוני או ליסינג תפעולי.

היתרון הראשי של שיטת הליסינג הוא האפשרות שהיא מעניקה לצרכן- לנהוג ברכש חדש ואיכותי ולשלם על כך בצורה מותאמת ליכולת הכלכלית. מחירי הרכבים הגבוהים בארץ גרמו לכך שהצרכן הממוצע התקשה מאוד לרכוש רכבים חדשים. אחזקה של רכב משומש היתה סבירה עד לשלב שבו הבלאי התחיל לתת את אותותיו והתשלום על טיפול בתקלות טכניות הפך לגבוה ולא משתלם.

על הרקע הזה התפתחה וגדלה השיטה של ליסינג מימוני או תפעולי לצרכנים עסקיים ופרטיים כאחד.

 

מה ההבדל בין ליסינג תפעולי לליסינג פרטי (מימוני)?

 

באופן כללי בשני סוגי העסקאות העקרון דומה- השכרת רכב מחברת ליסינג על ידי ביצוע תשלום מקדמה ראשונית והמשך תשלומים שוטפים מדי חודש לתקופה מוגבלת. 

 

ליסינג תפעולי היא עסקה המאפיינת בעיקר חברות וארגונים הבוחרים להעניק לעובדיהן רכבים חדשים מבלי להתחייב לרכישת הרכבים ומבלי להזדקק לשירותי תחזוקה נוספים.

במסגרת ליסינג תפעולי הרכב רשום על שם חברת הליסינג, והיא זו שגם דואגת לתחזוקה השוטפת של הרכב- טסט, טיפולים, תיקונים, ביטוחים וכד'. תקופת השכירות בליסינג תפעולי נחשבת קצרה יחסית ונעה בין 36-44 חודשים, ובסיומה הלקוח יכול לרכוש את את הרכב מחברת הליסינג במחיר אטרקטיבי או לעשות טרייד אין לדגם חדש ולהיכנס לעסקת ליסינג תפעולי חדשה.

 

ליסינג פרטי מתאים ללקוחות פרטיים אשר מחפשים עסקה משתלמת לקניית רכב חדש. בעסקה זו, הרכב עובר לבעלותו של הלקוח באמצעות מקדמה רשנוית ופרישת תשלומים לתקופה של 45-60 חודשים. הלקוח הוא זה שאחראי לטיפולים השוטפים ולתחזוקת הרכב. בתום תקופת הליסינג הלקוח יכול לשלם את יתרת התשלומים ולרכוש את הרכב או להחזירו לחברת הליסינג ולשדרג לרכב חדש עם הסדר תשלומים חדש. חברות הליסינג מציעות ללקוח בליסינג הפרטי מגוון אפשרויות מימון אטרקטיביות בהתאם לתקציב ולסוג הרכב.

 

התפתחות הליסינג בשוק הפרטי

 

כאמור, שיטת הליסינג התחילה כפתרון בעיקר לציי רכבים של חברות וארגונים, אך עם השנים התפתחה והפכה לאטרקטיבית מאוד עבור לקוחות פרטיים גם כן.

שיטה זו מעניקה מספר יתרונות משמעותיים מאוד עבור הלקוח הפרטי הממוצע-

סכום ראשוני נמוך– הקושי הגדול ברכישת רכב הוא הצורך בהון עצמי גבוה מאוד. בשיטת הליסינג ההון הראשוני אינו גבוה ומהווה רק כשליש מעלות הרכב, כאשר בהמשך שיטת התשלום היא בתשלומים חודשיים שניתן להתאים אותם ליכולת התשלום של כל לקוח.

הגנה נגד בלאי– הצרכן הפשוט שרגיל להוצאות גבוהות על תיקונים במוסכים מקבל הגנה בסיסית מפני תקלות הנובעות מבלאי של המערכות המרכזיות ברכב. חברות הליסינג מעניקות אחריות לתקופה משמעותית ובכך מבטיחות את תקינות הרכב לאורך זמן.

טיפול של אנשי מקצוע– חברות הליסינג קשורות עם מוסכים גדולים ורציניים שמעניקים טיפולים מקצועיים לרכבים. מאחר וחברות הליסינג מטפלות בצי רכבים גדול, משתלם למוסכים אלו לעבוד איתן. כך נהנה הצרכן מטיפול איכותי וקבוע לרכבו.

הוצאה מוכרת לעצמאיים– תשלומים על עסקת ליסינג נחשבים כהוצאה מוכרת לצורכי מס וזהו יתרון חשוב עבור עצמאיים שרוכשים רכב חדש. 

 

ניתן לראות, אם כן, שישנם יתרונות רבים לשיטת הליסינג שהפכו אותה לפופולרית מאוד בשנים האחרונות ויש להניח כי מגמה זו תלך ותתחזק גם בשנים הבאות.

 

Call Now Button